Na het maken van alle aktekostenbladen voor jouw cliënt, probeer je deze om te zetten in een Excel Provisiebrief. Je merkt hier dan echter dat er geen of beperkte data van de aktekostenbladen werd overgezet.
Dit komt vermoedelijk door het proces van de overzetting (onbewust) te onderbreken. Dit kan simpelweg gebeuren door bijvoorbeeld te vroeg op een cel te klikken of te enteren in Excel model.
Bij een dergelijke onderbreking van het proces, verschijnt in ActaLibra volgende melding:
Verwijder in zo'n geval het onvolledige bestand en begin opnieuw.
Hoe weet je wanneer de overzetting van de gegevens ten einde is? In ActaLibra valt dit op doordat het keuzevenster 'Afrekening / Provisiebrief opmaken via Word of Excel' (zie afbeelding) verdwijnt, nadat de overzetting ten einde is.
Heb je bij het opnieuw maken van het bestand nog steeds geen volledige data? Probeer dan eerst via Windows Taakbeheer alle lopende processen van Excel te beëindigen en maak vervolgens je Provisiebrief opnieuw vanuit ActaLibra.
Leveren bovenstaande oplossingen nog steeds niets op? Dan is een Quick repair of Snel herstel van Microsoft Office aan de orde. Voor dit alleen uit als je alle bovenstaande oplossingen eerst hebt uitgesloten.
Het Snel herstel van Office kan je als volgt starten (zie afbeelding). Open het Configuratiescherm van Windows en ga Apps, Geïnstalleerde Apps. Zoek de App van Office en kies voor Wijzigen. Let op: mogelijk heb je specifieke rechten nodig, vraag dan aan jouw IT-leverancier om dit Snel herstel te starten.
Bovenstaand venster kan er anders uitzien, afhankelijk van je Windows-versie.
Je krijgt vervolgend venster te zien:
Let op: voor je het Snel herstel kan starten moeten eerst alle applicaties van Microsoft Office gesloten worden. Normaal doet de keuze Snel herstel al het nodige om verder te kunnen. Zoniet neem de keuze Online herstellen.