Online openbare verkoop Biddit

Ingediend door AnnickA op
Tags

 

Biddit logo

Online openbare verkoop Biddit

Naast de verzameling van de kredietaktemodellen en de verkoopovereenkomst in heldere taal, beschikken alle kantoren, die al intekenden voor de nieuwe gebruiks- en supportlicentie, vanaf vandaag over de modellen van de akte “eenvormige verkoopsvoorwaarden voor online verkoop op Biddit” en “PV van toewijzing verkoop online op biddit.be”.
Deze modellen werden door ons voorzien van mergevelden voor de aanduiding van onder andere de partijen, de goederen en de erfdienstbaarheden. Bovendien is elk model ook voorzien van clausulevraagcodes zodat de gebruiker op basis van het antwoord op de verschillende vragen vlotjes de juiste clausules kan invoegen in het akteontwerp.

 

Welke modellen?

Document opmaken via taak in de takenlijst van het dossier

Mergevelden en gebruikte hoedanigheden

Clausulevragen

Ontbrekende gegevens

Wat met updates van het model?

Lay-out van de akte

 

Welke modellen overeenkomsten?

Volgende modellen verkoopsvoorwaarden worden ter beschikking gesteld:

•    Eenvormige verkoopsvoorwaarden voor online verkoop op biddit VL – NL

•    Eenvormige verkoopsvoorwaarden voor online verkoop op biddit BRU – NL

•    Eenvormige verkoopsvoorwaarden voor online verkoop op biddit WAL – NL

•    Conditions de ventes uniformes pour les ventes online sur biddit VL -FR

•    Conditions de ventes uniformes pour les ventes online sur biddit BRU -FR

•    Conditions de ventes uniformes pour les ventes online sur biddit WAL -FR

 

Document opmaken via taak in de takenlijst van het dossier

Om het document te maken, gaat u, zoals gewoonlijk via de takenlijst en gebruikt u daar de nieuwe taak, zijnde  "Akte verkoopsvoorwaarden opmaken – model SDP" dan wel “PV opmaken definitieve toewijs – model SDP”.

 


Deze nieuwe taak wordt enkel standaard toegevoegd aan de takenlijst voor nieuw geopende dossiers. Voor bestaande dossiers kan deze taak toegevoegd worden via de knop “Taken overnemen”.

 

 

Aan deze nieuwe taak werd het pad naar de nieuwe modellen gekoppeld.

Indien als dossiertaal Nederlands werd ingesteld, gaat de map open met de Nederlandstalige modellen.

 

 

Mergevelden en gebruikte hoedanigheden

U vindt in de modellen de volgende mergevelden:
•    IDENTITEIT verkoper
•    AANDUIDING_GOED
•    OORSPRONG_GOED
•    IDENTITEIT tussenkomende partij
•    KANTOOR_IDENTITEIT
•    Erfdienstbaarheden

 

Clausulevragen

Behalve het invullen van de gegevens via de mergevelden, werden deze modellen ook voorzien van clausulevragen. Dit systeem laat de gebruiker toe om tekst die niet van toepassing is snel te schrappen.
Bij de merge worden de clausules overlopen en kan de gebruiker via een interactief venster vragen beantwoorden zodat enkel nog de relevante tekst overblijft.

Een voorbeeld:

 


 

Voor een aantal van de vragen in de modellen zal u, in de plaats van een keuzelijstje met meerdere mogelijkheden, op een JA of NEE knop dienen te klikken. Naargelang uw keuze blijft dan de bijhorende tekst staan (of helemaal geen tekst indien van toepassing bij antwoord NEE).

 

 

Belangrijke tip!
In elk model vindt u meerdere vragen die bij gebruik van de mergeknop na elkaar verschijnen.
Zit er een vraag tussen waarop u het antwoord nog niet kent, gebruik dan de knop Overslaan.


Zo blijft de clausulevraagcode in de tekst staan en kan u later (als u over meer informatie beschikt) deze vraag apart beantwoorden. Als u een (verkeerd) antwoord geeft, verdwijnt immers alle andere tekst en kan u deze niet meer terughalen.
Om achteraf de nog niet beantwoorde vragen te behandelen, gebruikt u in het lint in Word: Invoegtoepassingen->ActaLibra>Clausulemerge.

 

Ontbrekende gegevens

Naast mergevelden en clausulevragen staan er in het document ook nog enkele * tekens (als vervangingsteken) voor nog ontbrekende gegevens, zoals bijvoorbeeld de ontbrekende gegevens van een opmetingsplan, instelprijs, bedrag minimumbod, aanvang en sluiting van de biedingen, afspraken bezichtigingen, publiciteit, vastgoedinformatie,…. Deze gegevens dienen door de opsteller manueel aangevuld te worden.


Wat met updates van het model?

Aangezien de updates van de verschillende modellen, die door ons ter beschikking worden gesteld, op eenzelfde manier gebeuren, hebben we de nodige uitleg hieromtrent op 1 pagina gecentraliseerd. Deze kan u vinden door op volgende link te klikken: https://www.actalibrateam.be/nl/article/update-modellencollectie-actalibra/978

 

Lay-out van de akte

De tekst van de modellen werd in de stijl "Standaard" gezet, zijnde het lettertype Times New Roman in een bepaalde grootte.
Wil je jouw aktedocument liever in de Standaardstijl zetten zoals op kantoor gehanteerd wordt? Dan kan je dit snel aanpassen met één van onze macro's in Word: Akte lay-out A4  instellen.  

layout

Deze zal het document koppelen aan het Word-sjabloon Akte.dot (in de map T:\Modellen\Werkgroepsjablonen).
Hiermee wordt  het lettertype overgenomen dat standaard staat in dit sjabloon.  Ook de marges en de ingestelde insprong voor een nieuwe paragraaf worden automatisch overgenomen van het sjabloon.

Eigen logo's of opmaakelementen eigen aan jouw kantoor moet je zelf in de modellen voorzien.