SSH-aanvragen geblokkeerd bij Fednot
Fednot maakt melding dat er op 4 en 5 mei een beperkt aantal SSH-aanvragen niet kon worden afgeleverd bij Min Fin.
Omdat die aanvragen bij Fednot niet gedeblokkeerd kunnen worden, kunt u uw geblokkeerde aanvragen best hernemen.
Indien u SSH-aanvragen verstuurt vanuit ActaLibra, moet u ook vanuit ActaLibra een kopie van de aanvraag versturen.
En dus niet via de online SSH-app op eNotariaat.
In ActaLibra volstaat het om die specifieke opzoekingen in het ActaLibra SSH-dashboard te selecteren, en via de knop “Kopie …” een nieuwe aanvraag klaar te maken.
Je vindt en herkent die gevallen via de filter op Status “aanvraag verzonden” waarbij na meerdere dagen nog steeds geen Hypo-referentie werd toegewezen.
Als je geen zo'n aanvragen vindt (met status aanvraag verzonden van 4 of 5 mei), dan is er voor uw kantoor niets aan de hand.
Fednot zal er binnenkort voor zorgen dat deze geblokkeerde aanvragen worden vermeld met een nieuwe status “verzending mislukt”.
Zodra die status is ingevoerd, zal ActaLibra ook die status automatisch afhandelen.
In afwachting daarvan, laat u die geblokkeerde aanvragen, de bijhorende taak en expeditie-info in ActaLibra gewoon staan.
Probeer vooral zelf niets te schrappen of te markeren als verzonden of ontvangen ...