In ActaLibra zijn er meerdere manieren om een document toe te voegen aan een dossier.
De 4 meeste voorkomende zijn:
- Document laten opmaken via ActaLibra (lees meer hierover..)
- E-mail opslaan met bijlage via bericht naar dossier (lees meer hierover..)
- Gescand document toevoegen via Scan & Document Center (lees meer hierover..)
- Document toevoegen via Drag & Drop (lees meer hierover..)
We richten ons in dit artikel op Drag & Drop
Een document koppelen aan het dossier via drag & drop
Om een bestaand document of bestand te koppelen aan het dossier:
- In ActaLibra open je het dossier waaraan je je bestand wil koppelen.
- Het document dat je wilt koppelen aan je dossier moet ergens in je Windows Verkenner opgeslagen zijn, bijvoorbeeld op je bureaublad. U mag meerdere documenten tegelijkertijd aanduiden.
Klik op het bestand op je bureaublad (of in je Windows Verkenner) en sleep het naar het icoon in je takenbalk onderaan.
ActaLibra verschijnt nu op de voorgrond.
- Plaats je cursor binnen het venster van je dossier in ActaLibra en laat dan pas je muis los.
Een nieuw venster verschijnt om het document te koppelen aan het dossier.
- Standaard koppel je het document aan het dossier dat open staat, indien nodig duid je bij Dossier een ander dossier aan.
- Geef eventueel bij Onderwerp een andere naam aan het document.
- Stel de Categorie in.
- Duid aan of je het document wil:
- verplaatsen naar het dossier : hiermee wijzig je de bestandslocatie van het document naar de locatie van de dossiermap
- kopiëren naar het dossier : hiermee behoud je het bestand op de originele locatie en maak je een kopie in de dossiermap
- Als alle gewenste instellingen aangeduid zijn, klik je op Voltooi.
Je document verschijnt nu in het documentenoverzicht van je dossier.