Kadasterformulier - klantnummer van het kantoor

Ingediend door TinekeVN op
Tags

Tot voor kort kon een notariskantoor een lopende rekening hebben bij een of meerdere (regionale) kadasterkantoren. Vanaf 2017 werkt het kadaster (Opmetingen en waarderingen) met één centrale (nationale) boekhouding. Elke notaris heeft nu één (nationaal) klantnummer, en krijgt elke maand één samenvattende factuur om alle opzoekingen (ongeacht de provincie) te betalen op één enkele bankrekening.

In het nieuwe formulier Kadaster.doc, dat werd meegeleverd met de update van 14 februari (Service Pack 17), is een mergeveld voorzien voor de lopende rekening. Op diezelfde plaats moet het nieuwe klantnummer ingevuld worden. Het volstaat dus om de inhoud van de tekstblok KAD_REK_NR aan te passen.


Om de inhoud van de tekstblok KAD_REK_NR aan te passen, ga je als volgt te werk :

  1. Open het venster van de tekstblokken via Menu>Documentenbeheer>Merge-systeem>Tekstblokken.
    Plaats de cursor in het veld "Unieke blok-code" en druk op Ctrl+F om de zoeker te starten.
  2. Typ in het veld Vergelijken met van de zoeker KAD_REK_NR in, en klik OK om deze tekstblok te zoeken, en te selecteren.
     
  3. In de tekstblok KAD_REK_NR verwijder je de inhoud van het veld Blokdefinitie en vul je het nieuwe klantnummer in dat je gekregen hebt van het Kadaster.
    Dit nieuwe klantennummer vind je terug op de factuur van het Kadaster van eind januari of begin februari.
  4. Sla je wijzigingen op met F9.