- Hoe krijg ik een overbodige lijn weg uit het feedbackvenster?
-
Het kan gebeuren dat in de binnengehaalde feedback een overbodige lijn staat, bv. een Vlabel feedbacklijn die helemaal niet van toepassing is, ofwel werd de feedback in de Dossiermanager zelf nagekeken en al manueel ingeschreven op de betrokken lijn in het Expeditievenster. Voor zulke gevallen kan je die lijn als verwerkt aanduiden zonder dat je ze effectief inschrijft. Gebruik een Ctrl+klik op de knop Inschrijven… en de status van die lijn verandert van Te boeken… naar Manueel verwerkt. Deze lijn zal bij de volgende feedback sessie verdwenen zijn uit de te verwerken feedbacklijnen.
- Ik wil feedback inschrijven maar krijg de melding: er zijn geen expeditiegegevens gevonden.
-
De feedback wordt ingeschreven met behulp van de knop Inschrijven… die het Expeditievenster opent en daar de feedback wil inschrijven op de voorziene lijn voor het correcte HYP of REG kantoor. Deze lijn wordt automatisch door ActaLibra voorzien als aan volgende voorwaarden is voldaan:
Het dossier bestaat en het kenmerk mutatief of niet-mutatief is correct ingegeven.
De taken Registratie uitgifte akte en Uitgifte neerleggen op het hypotheekkantoor zijn aanwezig.
Het veld Verleden op is aangevinkt en datum is ingevuld. Dit zorgt ervoor dat de bovengemelde taken op status Te verzenden staan en maakt op dat moment de correcte lijnen aan in het Expeditievenster.Wellicht waren de taken niet voorzien in dit dossier. Voeg ze eerst toe via de knop Taken overnemen onder het tabblad Taken. Kijk na of het dossier aangevinkt staat als verleden. Staan de taken als Te verzenden? Dan zou je nu ook de correcte REG en HYP lijnen moeten vinden in het Expeditievenster om de feedback op in te schrijven.
- Ik krijg feedback van REG of HYP kantoor X maar in het Expeditievenster staat een lijn klaar voor REG of HYP kantoor Y.
-
Komt de registratie feedback van een ander kantoor dan voorzien in het Expeditievenster? Dan werd wellicht het registratiekantoor fout bepaald.
Kijk onder tabblad Algemeen van het dossier welk kantoor werd bepaald bij Registratie AA. In geval van een niet-mutatieve akte moet dit het registratiekantoor van de notaris zijn. In geval van een mutatieve akte, werd het kantoor bepaald op basis van de aanwezige goederen. Breng de nodige correcties aan. Dit zal een lijn voor het correcte registratiekantoor aanmaken in het Expeditievenster. Het kan gebeuren dat je na je correctie ook even de taak voor registratie moet verwijderen en terug toevoegen om het juiste kantoor te bekomen in het Expeditevenster.Komt er feedback terug van een ander hypotheekkantoor dan voorzien in het Expeditievenster? Kijk dan de goederen na in het dossier. Op de basis van de ligging van het goed heeft ActaLibra de fiscale antenne bepaald.
- Via feedback is er een kwijting Vlabel te verwerken, in expeditie ontbreekt de lijn. Hoe voeg je deze toe?
-
Lees meer hier.